Algemene Voorwaarden van nagel, PMU, wimper, & Brow salon Foxy Looks te Spijkenisse.
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen de nagelstudio en een cliënt waarop de nagelstudio deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen nagelstudio
De nagelstudio zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. De nagelstudio zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
3. Afspraken/annulering
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de nagelstudio melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag de nagelstudio de gehele behandeling voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de studio komt, mag de nagelstudio de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch de gehele afgesproken bedrag berekenen.
De nagelstudio moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt, inbegrepen werkstakingen in de nagelstudio.
3A. Corona maatregelen en annuleringen:
Het spreekt voor zich dat je jezelf niet inplant als je ziekteverschijnselen hebt of een huisgenote.
Voel je je ziek voor je afspraak? dan kan je kosteloos je afspraak verzetten, ook binnen 24 uur. De 24 uur regel komt dan te vervallen. Neem dan wel even contact op zodat ik jou afspraak handmatig kan verplaatsen. Graag niet zonder tegenbericht wegblijven zodat ik verder efficiënt mijn tijd kan benutten. Laat je verder niks weten, en kom je zonder tegenbericht niet opdagen, dan reken ik dit als een ‘No show’ en ontvang je een factuur voor de voor jou ‘verloren’ gereserveerde tijd. Tenslotte heb ik in de afgesproken tijd, een plek voor jou vastgehouden waarin ik iemand anders had kunnen helpen.
4. Betaling
De nagelstudio vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de nagelstudio. De gemelde prijzen zijn inclusief btw. De nagelstudio vermeldt prijswijzigingen 30 dagen voor de ingangsdatum duidelijk zichtbaar in de studio. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contantloos, met een pinbetaling te voldoen of betaalverzoek met de telefoon. Probeer zo min mogelijk contant te betalen. Indien contant, graag gepast.
5. Personeel in de studio
De nagelstudio heeft het recht om zonder vooroverleg met de cliënt bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door medewerkers, indien de nagelstudio dit voor een goede uitvoering van de behandeling wenselijk oordeelt.
De cliënt zal tot en met één jaar na de laatste behandeling in de nagelstudio medewerkers van de nagelstudio niet direct of indirect voor zich laten werken, tenzij daarvoor schriftelijke toestemming is gegeven door de nagelstudio.
6. Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet de nagelstudio vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de nagelstudio aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
De nagelstudio neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem en op een klantenkaart. De nagelstudio behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De nagelstudio zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
7. Geheimhouding
De nagelstudio is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de nagelstudio verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
8. Aansprakelijkheid
De nagelstudio is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de nagelstudio is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
De nagelstudio is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de studio.
9. Garantie
De nagelstudio geeft de cliënt 1 week (7 dagen) garantie op de kunstnagels. Deze garantie vervalt indien:
De cliënt de kunstnagels heeft laten onderhouden door een andere styliste.
De cliënt zonder handschoenen met agressieve chemicaliën heeft gewerkt.
De cliënt de kunstnagels heeft afgebeten of opzettelijk afgebroken.
De cliënt andere producten dan de door de nagelstudio geadviseerde heeft gebruikt voor het onderhoud van de kunstnagels.
De cliënt de adviezen voor thuisverzorging van de kunstnagelsniet heeft opgevolgd.
De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
9.1 Wimpers
Foxy Looks geeft de klant drie dagen (3 dagen) garantie op de behandeling. Deze garantie vervalt indien:
De cliënt bij een behandeling arriveert met oogmake-up.
De cliënt andere producten dan door de wimperstyliste geadviseerde producten heeft gebruikt.
De cliënt de aftercare instructies niet heeft opgevolgd.
De cliënt de wimpers heeft laten onderhouden door een andere styliste.
De cliënt het advies van de wimperstyliste om medische hulp te zoeken niet binnen drie werkdagen heeft opgevolgd.
De cliënt niet binnen de garantieperiode langs kan komen zodat de wimperstyliste de klacht kan beoordelen.
Wegens de garanties gebruikt Foxy Looks alleen eigen materialen.
9.2 Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliëntt wordt hiervan op de hoogte gebracht voorafgaand aan de behandeling middels het intakeformulier. De cliënt begrijpt dat een allergische reactie ten alle tijden kan voorkomen en zal Foxy Looks hier niet voor verantwoordelijk stellen.
10. Beschadiging & diefstal
De nagelstudio heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. De nagelstudio meldt diefstal altijd bij de politie.
11. Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen 2 werkdagen na ontdekking gemeld worden aan de eigenaar van de nagelstudio en de behandelende stylist. De nagelstudio moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal de nagelstudio de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
12. Nail art
Indien de nagelstudio een voorbeeld toont van een aan te brengen nail art ontwerp, dan geldt dit slechts als aanduiding. Het resultaat op de nagels van de cliënt hoeft niet identiek te zijn aan het getoonde voorbeeld. Het copyright op aangebrachte nail art motieven berust bij de nagelstudio. Indien de cliënt de aangebrachte nail art laat fotograferen voor commercieel gebruik, moet vooraf toestemming gevraagd worden aan de nagelstudio. De nagelstudio mag hiervoor een redelijke vergoeding eisen.
13. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de studio behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de nagelstudio het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren onder opgaaf van redenen.
14. Jonge kinderen/baby's zijn heel lief, maar niet welkom tijdens uw afspraak in de nagelstudio. Neemt u toch uw kleine kids/baby mee dan moet er een nieuwe afspraak gemaakt worden.
15. Er mag niet gerookt worden in de salon.
16. Neem geen puppy's of andere huisdieren mee naar uw afspraak. Negeert u deze regel dan dient er een nieuwe afspraak gemaakt te worden..
17. Recht
Op elke overeenkomst tussen de nagelstudio en de cliënt is Nederlands recht van toepassing.
Deze voorwaarden zijn gedeponeerd ten kantore van de Kamer van Koophandel te Rotterdam.
Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het totstandkomen van de overeenkomst.
Let op! Bij het maken van een afspraak voor Ombre Powder Brows ga je automatisch akkoord
met de Algemene voorwaarden PMU!
Reserveren tijd
Mijn tijd is kostbaar, en ik weet zeker jou tijd ook.
Bij het maken van een afspraak reserveer ik tijd voor jou in de agenda.
Het is zonde als je niet komt opdagen en ik iemand anders blij had kunnen maken.
Om 'No-Shows' of 'last minute' afmeldingen te voorkomen werk ik voor deze treatment met reserveringskosten (aanbetaling).
Hoe werkt een aanbetaling/reserveringskosten?
Bij het boeken van een afspraak voor Ombre Powder Brows wordt er een aanbetaling /reserveringskosten gedaan van €50.
Je boeking wordt definitief na het voldoen van de reserveringskosten.
Geen betaling van deze kosten betekent ook geen afspraak!
Heb je de reserveringskosten voldaan, dan wordt deze op de dag van jou behandeling verrekend met het totaalbedrag.
Het restant van de behandeling betaal je vervolgens in de salon.
Een behandeling later of in termijnen betalen is niet mogelijk.
Verhindering
Wij zijn niet verantwoordelijk voor verhindering. De aanbetaling die is
gedaan kan niet teruggevorderd worden bij verhindering. Afspraken dienen voor 48 uur te worden geannuleerd of gewijzigd.
Bij het niet tijdig doorgeven van verhindering, kan de aanbetaling eveneens niet worden
teruggevorderd. Mocht je op de dag van behandeling verhinderd zijn laat dit zo spoedig mogelijk weten.
Bij binnenkomst van 15 minuten of later wordt de afspraak geannuleerd en brengen wij de gehele
behandeling in rekening.
Hoe kan ik een aanbetaling doen?
Dat kan je doen door onderstaande formulier in te vullen op de permanente make-up pagina.
Je ontvangt zo spoedig mogelijk een betalingsverzoek via de telefoon.
Let op: Bij het maken van een afspraak gaat je automatisch akkoord met de algemene voorwaarden.
Verantwoording en eigen risico:
Alle opdrachten van cliënt aan Permanente make-up worden uitgevoerd onder eigen verantwoording en voor eigen risico van de cliënt.
Door opdracht te geven aan Foxy Looks verklaart cliënt bekend te zijn met alle mogelijke gevolgen van de behandeling, waaronder zowel de medische, psychische alsmede de maatschappelijke gevolgen.
Door opdracht te geven aan Permanente make-up Foxy Looks tot het aanbrengen van permanente make-up verklaart cliënt tevens dat zij/hij in goede gezondheid verkeert en niet lijdt aan enige vorm van hemofilie, immuunstoornis, allergie, diabetes of enige andere vorm van huidaandoeningen. Eveneens verklaart cliënt dat zij/hij niet besmet is met een bloed overdraagbare ziekte (zoals HIV, Hepatitis A,B of C of andere bloed overdraagbare ziekte hiervoor niet genoemd). Tevens verklaart cliënt dat haar/zijn behandeling op geen enkele wijze de gezondheid van de permanente make-up specialiste of derden in gevaar kan brengen.
Cliënt verklaart dat zij/hij de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt en dat de keuze om permanente make-up te laten aanbrengen weloverwogen is.
Cliënt verplicht zich voordat met de behandeling gestart wordt een IC (toestemmingsformulier) naar waarheid in te vullen en te ondertekenen.
Aansprakelijkheid:
Cliënt geeft een opdracht aan Foxy Looks hierbij verklaart Foxy Looks dat zij zich naar beste kunnen zal inspannen om het beoogde resultaat te bereiken. Permanente make up Salon kan nooit garanderen dat zij het beoogde resultaat ook zal gaan bereiken.
Ondanks dat Foxy Looks haar uiterste best doet het beoogde resultaat te realiseren is mogelijk dat het beoogde resultaat niet bereikt wordt, in geen geval zal dit leiden tot restitutie van het bedrag van de behandeling.
Cliënt krijgt de mogelijkheid om eventuele oneffenheden tijdens een nabehandeling te laten corrigeren en/of bij te laten werken. De nabehandeling dient binnen 6 á 8 weken maar uiterlijk binnen 3 maanden na de eerste behandeling plaats te vinden. Alle opvolgende behandelingen op verzoek van opdrachtgever ten behoeve van correctie, bijwerken en/of toevoegingen zullen in rekening worden gebracht tegen het dan geldende tarief.
Mocht cliënt een nabehandeling wensen terwijl Foxy Looks dit (medisch) niet verantwoord vind mag de permanente make-up salon deze nabehandeling weigeren.
Foxy Looks is niet aansprakelijk voor het niet of niet volledig bereiken van het beoogde resultaat, ook is Foxy Looks niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan als gevolg van een behandeling, tenzij komt vast te staan dat de schade aan haar grove opzet of schuld is te wijten.
Foxy Looks is niet aansprakelijk voor verminkingen of ontstekingen als gevolg van het niet naleven van de nazorginstructies voor permanente make up, cliënt draagt zelf de verantwoording deze nazorg correct na te leven.
Voor het geval Foxy Looks aansprakelijk wordt bevonden voor enige door opdrachtgever geleden schade, wordt de schadevergoeding beperkt tot het bedrag wat door de Permanente make-up Salon voor de desbetreffende levering en/of producten oorspronkelijk in rekening is gebracht minus de materiaalkosten.
Elk recht op eventuele schadevergoeding vervalt in ieder geval voor zover opdrachtgever niet direct na het ontstaan van de schade maatregelen heeft genomen om de schade te beperken respectievelijk meer of andere schade te voorkomen alsmede salon Foxy Looks ter zake niet zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk op de hoogte heeft gesteld van alle ter zake relevante informatie.
In het geval van een vertrouwensbreuk is cliënt volledig aansprakelijk voor de eventueel door haar/hem geleden schade.
Betaling:
Foxy Looks vermeldt de prijzen van alle behandelingen op haar website, en vermeld de standaard prijzen van de producten in de salon mondeling aan de cliënt. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig zolang de voorraad strekt of in de aangegeven looptijd.
De cliënt dient voor aanvang van de behandeling de behandeling te voldoen contant/ per pin./via een betaalverzoek
Garantie:
Foxy Looks gebruikt voor het pigmenteren uitsluitend pigmenten die gecontroleerd zijn door het Ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport en de keuringsdienst van waren zoals bepaald in het Warenwetbesluit kleurstoffen.
Foxy Looks werkt volgens de hygiëne richtlijnen van de GGD waardoor u als opdrachtgever gegarandeerd bent dat uw behandeling volgens de hygiëne richtlijnen uitgevoerd wordt.